Thursday, December 24, 2009

hari lahir mak

"as'kum..jangan lupa ucap selamat hari lahir mak besok. abah doakan baik2 di sana,k.."

satu mesej yang diterima dari abah, mengingatkan tentang hari lahir mak yang ke 47 pada 16 disember yang lalu. Sudah 21 tahun rupanya bersama-sama dengan mak dan abah. alhamdulillah.. syukur pada Allah dikurniakan ibu bapa yang memahami dan sentiasa menyokong diri ini. abah, memandangkan dia seorang guru, memang ramah. suka berbual dan ada sahaja idea untuk dikongsi..mak pula senyap. kalau di rumah bukan mak yang selalu menegur kami jika berbuat salah, tapi abah. senyap2 mak..kami sentiasa berhati2. jika mak diam je..mungkin adalah tu salah yang kami adik beradik buat tanpa disedari. mungkin sebab tu juga daya ni ada masanya senyap..ada masanya kepoh..ada masanya suka memerhati. daya selalu perhati mak dan abah..suami dan isteri itu saling melengkapi..begitulah mereka..

mak..punya harapan untuk daya terus bekerja selepas habis belajar..daya pula, terlalu 'sayang' untuk tinggalkan UTM. terlalu banyak pengalaman manis dan terindah dikutip..walau kadang disulami dengan kesedihan dan kepahitan. namun beginilah jalan yang dipilih..yang mana takkan sentiasa ceria, takkan mudah. berbekalkan kasih sayang dan rahmat Allah, redha ibu bapa dan kekuatan ukhuwah sahabat2 bisa menjadi penguat diri..


anis sayang mak tau

"selamat hari lahir mak!! semoga sentiasa sihat dan gembira selalu..mak nak hadiah apa?"


"tak payah lah..simpan duit tu untuk belajar.."


(mak, satu hari nanti ya akan cerita banyaak dengan mak tentang apa yang ya 'dapat' di UTM.. banyak mak..semoga Allah panjangkan umur mak agar ya dapat sentiasa bercerita dengan mak..amiin ya rabbal 'alamiin..)

farah pun sayang mak

"mak..doakan ya berjaya di sini eh mak.."

"iya..mak doakan..insyaAllah"


satu semester sahaja lagi hidayah..bertahan lah!~

mak, ya saayaaanggg mak!~



0 comments: