Tuesday, October 20, 2009

kamu + saya = berubah!


kenapa saya?
kenapa bukan dia?
boleh ke saya?
apa lebihnya saya?
desperate..apa?
sebab tu saya?



tidak
bukan kamu sahaja

kamu dan saya....kita bersama-sama..
berubah
dan upgrade level
buang karat2 hitam pada diri
..
polish dengan sikap & ilmu baru..

bagi licin..shining!
tingkat, buang, kongsi, gandakan



inilah masanya
jika bukan sekarang..bila?

jika bukan kamu dan saya..siapa?

dakwah ini akan terus berjalan



<<::**mari!!**::>>



sekarang bukanlah persoalan KENAPA..
tapi fikirkan BAGAIMANA

fikir..fikir..!

usaha..jaya!


Hendaknya suatu perjalanan dipimpin oleh orang yang paling baik akhlaknya, paling lembut dengan teman2nya, paling mudah terketuk hatinya dan paling mungkin dimintakan persetujuannya untuk urusan penting. Seorang pemimpin diperlukan kerana pandangannya yang beragam untuk menentukan arah perjalanan dan kemaslahatan perjalanan. tidak ada keteraturan tanpa kesatuan pengaturan. tidak ada kerusakan kecuali banyaknya pengaturan. Alam ini menjadi teratur kerana Pengatur alam semesta ini adalah satu..
(Ihya' Ulumuddin, 2/202)


"Ya Allah, kurniakanlah ke atas ku ketenangan,
dan tetapkanlah pendirian ku
bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran,
dan tabahkanlah hati ku dengan
mengingati Engkau,
dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang
Engkau redhai"



0 comments: