Friday, August 28, 2009

rindu ramadhan

Rutin biasa, survey blog-blog berguna+berpengisian. Tup, sampai di satu blog..tengok artikel dia:

“Jangan menulis ‘diri’ sendiri. Ingat pesan ni, orang yang bijaksana menulis tentang ilmu. Orang cerdik menulis tentang peristiwa. Orang pandai menulis tentang orang lain. Hanya orang bodoh menulis tentang dirinya sendiri”

Hmm..peringatan yang bagus.

menulis tentang diri sendiri penting juga kerana kita perlu belajar dari sejarah. Supaya yang salah tidak berulang, yang benar terpelihara..TAPI tidaklah sampai seolah-olah hendak meng’expose’ diri pada orang lain..

Terima kasih buat sahabat itu’




**salam ramadhan buat semua sahabat tersayang. Mohon ampun akan segala khilaf yang disengajakan/tidak, kecil/besar, nampak/tidak..mengguris hati/tidak, salam kemaafan, kerna mungkin ini ramadhan daya yang terakhir**

Bagi sahabat2 yang berpeluang balik rumah, balik lah..biar 2 hari kita pulang, nampak sekejap, tapi kemeriahan berpuasa dengan family terasa berpanjangan. Mana tahu ini ramadhan terakhir kita?

Jom..!! kita buat banyaak2 ibadah bulan ramadhan ni~ takmo benci2, takmo berprasangka, takmo kecik2 hati..apa rahsia? “SENYUM”






"ya ALLAH, jadikanlah kami selalu mampu beramal yang menambah keredhaan dan ketaatan kepada-Mu. Wahai Dzat Yang Paling Mengasihani, wafatkanlah kami dalam keadaan Engkau redha pada kami. Lindungilah kami dari dahsyatnya kegoncangan pada hari kiamat"

2 comments:

Anonymous said...

thun bape ek
sy pon de c2 gak.. sme kos

yAya juN said...

owh
final year @ tahun 3..
'anonymous' ni tahun brapa?
ssb juga?